Ga door naar hoofdcontent
Wat moet ik doen als ik een klacht heb over een niet-aangesloten uitvaartbedrijf?

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over een niet-aangesloten uitvaartbedrijf?

Als u een klacht heeft over een organisatie die geen lid van BGNU is, kan deze mogelijk wel aangesloten zijn bij een van de andere organisaties die onder de Ombudsman Uitvaartwezen vallen:

De Ombudsman Uitvaartwezen kan ook klachten behandelen over bedrijven die niet onder een aangesloten organisatie vallen. De Ombudsman Uitvaartwezen informeert dan eerst bij het bedrijf of dat wil meewerken aan de geschilbeslechting. Als dat zo is, neemt de Ombudsman de klacht in behandeling.

Als uw klacht niet over een lid van een van bovengenoemde organisaties gaat, kunt u er voor kiezen om een rechtszaak (civiele procedure) te starten. Als u hierover persoonlijk advies wilt of vragen heeft, kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandsverzekering, een Rechtswinkel of Het Juridisch Loket. Het Juridisch Loket is een initiatief van de overheid en wordt betaald door het Ministerie van Veiligheid en Justitie. De Rechtswinkels zijn vergelijkbaar met het Juridisch Loket, maar u wordt geholpen door rechtenstudenten.