Ga door naar hoofdcontent
InformatieNabestaandenservice PostNL

Nabestaandenservice PostNL

Met de nabestaandenservice van PostNL laat u post doorsturen na een overlijden.

Als iemand alleen woont en overlijdt, wilt u als nabestaanden zeker weten dat belangrijke post die aan de overledene geadresseerd is, niet verloren gaat. U heeft dan immers al genoeg aan u hoofd. Overweeg dan om gebruik te maken van de nabestaandenservice van PostNL.

Wat is de nabestaandenservice van PostNL?

Met de nabestaandenservice van PostNL laat u post voor de overledene doorsturen naar een ander adres. PostNL bezorgt de post dan niet meer op het adres van de overledene, maar op een adres dat uzelf opgeeft. Zo mist u geen belangrijke post.

Ook zorgt PostNL ervoor dat de naam van de overledene wordt opgenomen in het Nationaal Overledenenregister. Zo zijn Nederlandse bedrijven en organisaties op de hoogte van het overlijden en zetten ze geadresseerde reclamepost aan de overledene stop.

Waar vraagt u nabestaandenservice aan?

Online via de website van PostNL. U heeft daarvoor een digitale kopie of foto van de overlijdensakte nodig; PostNL is namelijk wettelijk verplicht om het overlijden te controleren.

Op de website van PostNL vult u de gegevens van de overledene in en uw eigen gegevens en relatie tot de overledene. En natuurlijk het doorstuuradres.

Tenslotte kiest u ook hoelang u de post wilt laten doorsturen: 1, 3, 6, 9 of 12 maanden. De kosten variëren uiteraard afhankelijk van de gekozen periode.

Kan nabestaandenservice na ieder overlijden aangevraagd worden?

Nee. Als er iemand op het adres van de overledene blijft wonen met dezelfde achternaam, dan kunt de nabestaandenservice niet aanvragen. 

Vind een gecertificeerd uitvaartbedrijf

Vertrouw op de kennis en ervaring van een BGNU-uitvaartbedrijf.

Afbeelding KAART BGNU ALLES